Am făcut la începutul lui august prima plângere din viața mea la ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor). Paguba nu era mare, dar principiile nu s-au lăsat învinse. Plus că eram curioasă ce se întâmplă după un asemenea demers.
Și deci s-a întâmplat așa: întâi am dat un telefon, am povestit ce mă doare și mi s-a spus că, la o primă vedere, aș avea dreptate. Așa că să trimit un mail cu datele problemei, la care să atașez o copie după bonul fiscal. Ceea ce am și făcut. După o zi am primit răspuns că datele mele erau incomplete și până nu mă corectez plângerea nu-mi va fi luată în calcul. Am executat și această cerință (mă gândisem că numele complet, adresa de e-mail și numărul de mobil ar fi fost suficiente, dar se pare că era nevoie și de adresa de domiciliu), iar apoi m-am pus pe așteptat. Nu mult, cam la vreo 25 de zile, așa... Când primesc un telefon, destul de matinal, aș zice.
- Alo, domnișoara (?!?!?) Cutărescu?
- Da.
- De la ANPC sunt, doamnă (!?!?!). Să știți că operatorul Xulescu a fost sancționat. Noi ne-am făcut datoria. Dar doamna directoare de acolo ne cere numărul dumneavoastră de telefon, ca să vă facă o ofertă, o promoție, ceva. Avem acordul dumneavoastră să i-l dăm? Că fără acordul dumneavoastră să știți că noi nu putem face nimic. Dar eu zic că ar fi bine să i-l dăm, că nu se știe când mai aveți nevoie.
Năucită de atâtea informații enunțate cu mult mai puține semne de punctuație decât am folosit eu în scris, m-am asigurat că am înțeles bine despre ce e vorba, am mulțumit pentru dreptatea făcută și mi-am dat și acordul.
- Doamne ajută, mai spune repede domnul de la ANPC înainte să închidă grăbit telefonul.
Atât de rapid încât abia apoi îmi dau seama că nu mi-a zis nimic despre cum aș putea să-mi recuperez eu paguba. Că operatorul a fost sancționat, mi se pare minunat. Dar eu tot cu banii dați pe un produs expirat am rămas.
Desigur, doamna directoare de la operatorul Xulescu nu m-a sunat încă. Deși mi-am dat acordul de vreo 15 zile. Poate data viitoare...
Un comentariu:
Eheee cand am avut probleme de genul am depus plangere direct la director. Si mi-a rambursat de doua ori banii dati pe produs (pe care de altfel il consumasem, nu eram expirat, pretul afisat in raion era doar jumatate din cel afisat in casa).
Presupun ca pentru unii conteaza sa isi pastreze clientii.
Trimiteți un comentariu